Wednesday, 14 March 2012

DOA MUSTAJAB MENGUSIR JIN

Saya telah menyiarkan dua post berkenaan hantu (maksud sebenarnya, jin & syaitan) sebelum ini. Sila rujuk post saya, HISTERIA (February 2012) & MENGUSIR JIN (March 2012). 

Terima kasih kepada N, bekas pelajar saya yang meminati cerita-cerita seram. Dia yang menyuruh saya menyiarkan artikel seperti ini. Bagus.

Takut hantu sama seperti takut Addmath. Ramai pelajar takut kepada Addmath. Bila saya tanya, pasal apa hang takut??? Mereka jawab kepada saya begini, pasal depa kata Addmath susah.

Depa tu sapa??? Depa yang kata Addmath tu susah ialah pelajar-pelajar yang malas belajar,  malas berfikir, malas berusaha. Depa malas, hang pun nak jadi malas juga.

Saya cukup meluat dengan pelajar yang berfikiran negatif macam tu. Pak turut. Mak turut. Kalau hang takut kepada Addmath, lebih baik hang tak payah masuk aliran Sains. 

Lebih baik hang masuk kelas 4A3, 4A4, ambil PSV, ambil tasawwur.

Takut kepada hantu pun satu penyakit juga. Pasal apa hang takut hantu??? 

Depa jawab, hantu tu menakutkan, hudoh, Hang pernah tengok???

Ramai bangsa kita takut kepada benda yang tak berasas. Macam manalah nak maju.

Sepanjang pengetahuan agama yang saya belajar, jin & syaitan itu sangat takut kepada manusia. Hang tahu pasal apa??? Pasal kita ada Al-Quran. Di dalamnya, ada Ayatul Kursi dan beberapa ayat lain yang boleh membakar mereka.

Satu lagi, jin & syaitan ini lebih suka maintain (mengekalkan) diri mereka di dalam keadaan asal diri mereka.

Mereka tak berani menyamar menjadi manusia atau binatang-binatang seperti kucing, anjing dan ular.

Ada 2 sebab. [1] Mereka akan mengalami kepayahan dan kesulitan semasa merubah sistem tubuh mereka daripada bentok yang asal kepada bentok yang baru. Mereka terpaksa merubah sistem pernafasan mereka, sistem pencernaan mereka, sistem perkumuhan mereka.dan seluruh sistem di tubuh mereka. Sakit wei.

[2] Bila mereka berada dalam bentok yang baru, katakan sebagai pontianak berambut panjang, mereka dapat ditangkap dan dibunuh dengan mudah.  

Kalau hang berani, hang ketuk sahaja kepala dia, dia akan lentuk.

Atau hang pergi ikat dia kat pokok rambutan. Dia tak boleh buat apa-apa. Boleh buat demonstrasi pulak. Sapa-sapa nak tengok, bayar RM1 seorang. Berduit juga tu.   

Bunyinya macam kelakar. Tetapi realitinya begitu. Tak payah takut kepada hantu. Kita sebenarnya lebih berani dan berkuasa daripada dia.

SAYA SETUJU DENGAN PENDAPAT SEORANG USTAZ. Sebenarnya depa (jin & syaitan) itu makhluk yang penakut. Depa hanya berani kepada kita bila kita takut kepada depa.

BILA KITA MULAI TAKUT, depa buat kita macam bola. Kita pun menjerit-jerit, melalak-lalak, sampai tak sedarkan diri. Depa pun bersorak tengok kita.

TENGOK MANUSIA TU, bodoh dok mejerit-jerit, melalak-lalak, tak ada akal betul. He2.

Barangkali begitu la dia mengata kat kita.    

Berikut saya tampilkan satu doa. Saya panggil doa ini sepanggil doa Al-Muharibi, gabungan di antara doa pelindung dan Surah As-Shaffat, Ayat (1-10). Doa ini boleh digunakan sebagai pengusir jin & syaitan. 

Kisahnya seperti berikut :  Abu Nadhar Hasyim ibn Al-Qasim mengatakan, “Aku melihat dalam rumahku sesuatu makhluk, dan dia berkata kepadaku, ‘Wahai Abu Nadhar, menyingkirlah engkau dari dekat kami.’ 

Hal itu sungguh menyulitkanku. Karena itu, aku menulis surat ke Kufah, kepada Ibnu Idris Al-Muharibiy dan Abu Usamah.  

Al-Muharibiy kemudian membalas suratku dan menceritakan bahwa tali sebuah sumur (telaga) di Madinah putus. Lalu beberapa orang  cuba turun untuk mengambilnya, tetapi tidak berhasil.  

Kemudian mereka meminta setimba air, dan membacakan beberapa bacaan, lalu menyiramkan air tersebut ke dalam sumur. Tiba-tiba keluar api  dari dalam sumur dan padam saat tiba di mulut sumur.” 

Kemudian aku (Abu An-Nadhar) mengambil sebekas air, dan aku bacakan doa yang diberikan Al-Muharibiy, lalu aku siramkan air itu disudut-sudut rumah, tiba-tiba kudengar suara jeritan, ‘Engkau telah membakar kami, kami akan menyingkir dari dekatmu.’ Doa itu adalah:

 

Artinya :
“Dengan nama Allah, kami berada di sore ini dengan nama Allah Yang tiada sesuatu pun yang dapat menghalangi-Nya, dan dengan keagungan Allah Yang tidak bisa dikalahkan dan direndahkan. Dengan kekuasaan Allah Yang Maha Mencegah, kami berlindung, dan dengan seluruh nama-nama-Nya yang balk kami berlindung dart kejahatan iblis-iblis dan dart kejahatan setan-setan, baik dari golongan manusia maupun jin. Kami berlindung kepada Allah dari kejahatan segala sesuatu yang menampakkan diri dan menyembunyikan diri, dari kejahatan segala sesuatu yang keluar di malam hari dan bersembunyi di siang hari, dari kejahatan segala sesuatu yang menampakkan diri di siang hari dan bersembunyi di malam hari, .dan dari kejahatan segala sesuatu yang diciptakan-Nya, yang kotor dan yang bersih. Kami berlindung dari kejahatan Iblis dan pengikut-pengikutnya, dan dari kejahatan segala makhluk yang berada dalam kekuasaan-Mu. Sesungguhnya Tuhanku selalu menunjukkan jalan yang lurus. Aku berlindung kepada Allah dengan perlindungan yang dimohonkan oleh Musa, `Isa dan Ibrahim yang memenuhi janji, dari kejahatan segala sesuatu yang diciptakan-Nya, yang kotor dan yang bersih, dan dari kejahatan Iblis dan pengikut-pengikutnya, dan dari kejahatan segala sesuatu yang membangkang. Aku berlindung kepada Allah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui, dari kejahatan setan yang terkutuk Dengan nama Allah; Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang. Demi (rombongan) yang bersaf-saf dengan sebenar-benarnya. Dan Demi (rombongan) yang melarang dengan sebenar-benamya (dari perbuatan maksiat), dan demi (rombongan) yang membacakan pelajaran. Sesungguhnya Tuhanmu benar-benar Esa. Tuhan langit dan bumi dan apa yang ada di antara keduanya, dan Tuhan tempat-tempat terbit matahari. Sesungguhnya Kami telah menghias langit yang terdekat dengan hiasan, yaitu bintang-bintang. Dan telah memeliharanya (dengan se-benar-benarnya) dari setiap setan yang sangat durhaka. Setan-setan itu tidak dapat mencuri-dengar (pembicaraan) para malaikat dan mereka dilempari dari segala penjuru, untuk mengusir mereka, dan bagi mereka siksaan yang kekal. Akan tetapi barangsiapa (di antara mereka) yang mencuri-curi (pembicaraan), maka dia dikejar oleh kilatan api yang cemerlang” (QS. Ash-Shaffat: 1-10).

Walau bagaaimana pun, saya minta anda tak payahlah amalkan doa ini. Nanti terganggu pulak masa belajar anda. Your core business is study.. Understand me??? 

 Amalkan sahaja Ayatul Kursy 1X setiap selepas solat. 

Kalau anda rajin baca Al_Quran, bacakan juga Surah As-Shaffat, Ayat (1-10) & Akhir Surah Al-Hasyr, Ayat (22-24) pada setiap pagi & petang.

Kegunaannya, supaya anda terselamat dari gangguan Jin & syaitan. Di samping itu, anda juga dapat pahala dari pembacaan Al-Quran anda..

KALAU ANDA INGIN BERKONGSI CERITA SERAM ANDA PADA KAMI, SILA TULIS DALAM KOTAK MESEJ  FB SAYA. TQ.

1 comment:

  1. Assalamualaikum cikgu, syukur kebetulan mencari doa doa pendek utk di amalkan pada anak saya dan ketemu blog cikgu... saya ingi minta jasa baik cikgu utk dapat saya amalkan pada diri saya dan juga pada anak anak saya.. utk makluman cikgu saya mempunyai 3 org anak dan anak pertama dan kedua mempunyai sedikit masalah pembelajaran.. harap cikgu boleh nasihat dan kongsikan sedikit kepada saya supaya saya boleh amalkan dan juga ingin anak saya menjadik org pandai dalam mengejar dunia dan akhirat

    ReplyDelete