BUNGA NAN INDAH

Thursday 15 March 2012

MELIHAT WAJAH ANDA 20 TAHUN AKAN DATANG






wajah orang soleh, tok alim
Teknologi moden membolehkan wajah kita yang terdiri dari jutaan urat-saraf dibina semula secara imejan (photo) menurut gaya hidup seseorang.

Seorang yang soleh, sentiasa berwuduk, bertahajjud & mengekali solat 5 waktu mungkin mempunyai wajah yang berseri 20 atau 30 tahun yang datang.


Seseorang yang kuat belajar & bercita-cita besar seperti Shamsuruddin Abdullah (Sham Dean, UPSI) mungkin mempunyai wajah yang agak serius & payah tersenyum.

Akan tetapi wajahnya kelihatan sangat hebat & penuh wibawa.. Mungkin dia sudah menjadi seorang Proffesor Matematik di UPM pada masa itu.

Wajah Rizwan FC atau Sani mungkin mempunyai wajah masa depan yang ceria.. Dia sangat berminat dalam politik.

Mungkin 20 tahun lagi, dia dia sudah menjadi YB Adun Paloh, Gua Musang, mengantikan YB Norzula Mat Diah pada masa sekarang.

Nurul Haszira Mohd Zain, yang sekarang dah jadi jururawat tentu mempunyai wajah masa depan yang mesra kamera.


Dia pasti akan tersenyum walau pun sudah berumur. Orang macam dia akan cantik sokmo2.

Seorang yang pemarah (hot-tempered person) mungkin mempunyai wajah seperti harimau nak beranak. Bengkeng, cengil & garang. So, Janganlah marah2. Sabar2.

wajah seorang ustazah???
Seorang yang cool dan sabar seperti Lynn (Azlin bt Azman) & Nor Syahirah bt Jaiz mungkin kelihatan seperti seorang ustazah di masa depan. Wajah yang sabar & cekal.

Pelajar yang robust & agak nakal seperti Adha, Syafiq Naqiyu & Safwan bin Bidin mungkin  kelihatan lebih smart & gentleman pada umur lebih tua. Depa nak tukar stail. Mana tahu kan.

Hasnizam Ahmad (KP SMKH2 2010) mungkin nampak lebih tua dari umur sebenarnya kerana dia kuat berkerja & berpersatuan. Tetapi yang pastinya lebih smart & segak.

Mohd Asyraff bin Zulkifli (KP SMKH2 2011) mungkin kelihatan awet muda sewaktu umurnya 20 tahun atau 30 tahun akan datang. Sebab dia selalu sihat & cergas akibat kuat bersukan.

Tuan Fadzillah Tuan Abdullah (KP SMKH2 2012) mungkin nampak lebih tua tetapi berwibawa. Dia ada bakat jadi Pengarah Pelajaran Negeri Kelantan pada masa hadapan. 

Seorang yang selalu tersenyum seperti Norma Shima, Nik Nurul Atikah &  Syaza Umat mu mungkin mempunyai bentok wajah yang lebih manis & menawan di masa tua. He2.

Aiyaa, lu latang dari mana oo???
Seorang yang sihat seperti Hafiezah & Aishah Zafiera mungkin mempunyai bentok wajah yang lebih cengkung di masa hadapan. Cuba try test tengok. .

Seorang yang happy go lucky seperti Ketua Periang, Mohd Afiq Nadhri & Mohd Haiqal Fitri mungkin mempunyai wajah masa depan yang tersenyum temeweh sokmo.Wajah yang penuh senyuman. Wajah yang cantik dan indah.

Aqilah yang pendiam & tak suka bercakap tu mungkin mempunyai gambaran wajah yang cantik bila tua. Dia kan  selalu  senyum. . Orang yang selalu tersenyum biasanya boleh menimbulkan kecantikan sintentik..

Fatin Liana tentu mempunyai wajah masa depan yang cantik. Mukanya fotogenik. Cantik sekali.. Sekali dia tersenyum, angin pun akan berhenti bertiup. Hu2.

Fatin Hasnee pula mungkin akan kelihatan lebih muda dari usia sebenarnya. Dia jarang tersenyum. Tetapi kalau tersenyum, mengalahkan Kajol, pelakon Holywood tu.


in20years.com merupakan sebuah website yang dapat memprediksikan (menggambarkan) wajah anda 20 atau 30 tahun ke depan.

Caranya cukup mudah.  Pilih jenis kelamin anda (gender --> Male atau Female),

Kemudian, pilihan prediksi wajah anda 20 atau 30 tahun akan datang.

Dan terakhir sekali, pilih apakah anda seorang penagih dadah (drug addict) atau bukan.

Setelah selesai pilihan tersebut, Pilih Upload Your Photo , kemudian Upload Photo anda.

Setelah diupload photo anda, tunggu beberapa saat untuk melihat prediksi wajah anda 20 atau 30 tahun akan datang (sesuai pilihan anda).

Photo Prediksi akan terlihat di Bingkai yang besar, dan photo yang anda upload akan terlihat di bingkai yang kecil.



Ada orang, semakin tua semakin cantik & lawa.  Kalau lelaki pulak, semakin segak & bergaya.

Yang lainnya pulak semakin kerepot dan berkeriput. Huduh macam jemput pisang & tayar lori  pecah.. Yang tu, mungkin kerana tak pernah kena wuduk & sembahyang.

Orang yang banyak dosa, memang wajahnya hudoh.  Hitam berkarat. Bertempek2 karat.


Walau dia pakai bedak atau lotion, serinya tak naik.

Mukanya tetap berkarat, bertempek dengan dosa. .


Saya tak bertanggung jawab di atas prediksi wajah anda di masa hadapan. Anda buat, anda tanggung sendirilah.

Anda bagaimana??? Tentu anda nak lihat prediksi wajah anda di masa depan.

Bagaimana,  nak cuba??? Mari ke sini,  http://www.in20years.com

 

No comments:

Post a Comment