Thursday, 15 March 2012

MELIHAT WAJAH ANDA 20 TAHUN AKAN DATANG






wajah orang soleh, tok alim
Teknologi moden membolehkan wajah kita yang terdiri dari jutaan urat-saraf dibina semula secara imejan (photo) menurut gaya hidup seseorang.

Seorang yang soleh, sentiasa berwuduk, bertahajjud & mengekali solat 5 waktu mungkin mempunyai wajah yang berseri 20 atau 30 tahun yang datang.


Seseorang yang kuat belajar & bercita-cita besar seperti Shamsuruddin Abdullah (Sham Dean, UPSI) mungkin mempunyai wajah yang agak serius & payah tersenyum.

Akan tetapi wajahnya kelihatan sangat hebat & penuh wibawa.. Mungkin dia sudah menjadi seorang Proffesor Matematik di UPM pada masa itu.

Wajah Rizwan FC atau Sani mungkin mempunyai wajah masa depan yang ceria.. Dia sangat berminat dalam politik.

Mungkin 20 tahun lagi, dia dia sudah menjadi YB Adun Paloh, Gua Musang, mengantikan YB Norzula Mat Diah pada masa sekarang.

Nurul Haszira Mohd Zain, yang sekarang dah jadi jururawat tentu mempunyai wajah masa depan yang mesra kamera.


Dia pasti akan tersenyum walau pun sudah berumur. Orang macam dia akan cantik sokmo2.

Seorang yang pemarah (hot-tempered person) mungkin mempunyai wajah seperti harimau nak beranak. Bengkeng, cengil & garang. So, Janganlah marah2. Sabar2.

wajah seorang ustazah???
Seorang yang cool dan sabar seperti Lynn (Azlin bt Azman) & Nor Syahirah bt Jaiz mungkin kelihatan seperti seorang ustazah di masa depan. Wajah yang sabar & cekal.

Pelajar yang robust & agak nakal seperti Adha, Syafiq Naqiyu & Safwan bin Bidin mungkin  kelihatan lebih smart & gentleman pada umur lebih tua. Depa nak tukar stail. Mana tahu kan.

Hasnizam Ahmad (KP SMKH2 2010) mungkin nampak lebih tua dari umur sebenarnya kerana dia kuat berkerja & berpersatuan. Tetapi yang pastinya lebih smart & segak.

Mohd Asyraff bin Zulkifli (KP SMKH2 2011) mungkin kelihatan awet muda sewaktu umurnya 20 tahun atau 30 tahun akan datang. Sebab dia selalu sihat & cergas akibat kuat bersukan.

Tuan Fadzillah Tuan Abdullah (KP SMKH2 2012) mungkin nampak lebih tua tetapi berwibawa. Dia ada bakat jadi Pengarah Pelajaran Negeri Kelantan pada masa hadapan. 

Seorang yang selalu tersenyum seperti Norma Shima, Nik Nurul Atikah &  Syaza Umat mu mungkin mempunyai bentok wajah yang lebih manis & menawan di masa tua. He2.